Infoblaadje

Op geregelde tijdstippen krijgt u een infoblaadje van de school.
Hierin staan actuele mededelingen uit ons schoolleven vermeld.
Wij proberen interessante items en belangrijke data mee te delen in een activiteitenkalender.
Probeer daarom steeds dit infoblad na te lezen. U krijgt dit via mail en via de classroom van uw kind(eren).
Zo blijft u op de hoogte van actuele info die, voor u als ouder, interessant kan zijn.

Social media

Onze school heeft een facebook- en instagrampagina. Klik op de icoontjes voor onze pagina's.

InstagramFacebook

Plezand-krant

De gemeentelijke kinderkrant PleZand bundelt het gemeentelijke nieuws en de gemeentelijke activiteiten op kindermaat. De krant verschijnt vijf keer per jaar: telkens voor de herfst-, kerst-, paas- en zomervakantie en ook een extra mini-editie in september. De vijf plezante figuurtjes Ebbie, Wendy, Oskaar, Jef en Pablo vertellen er hun verhaal. Ook uw kinderen kunnen er hun verhaal in kwijt. Meer info over deze kinderkrant vind je op www.plezand.be

Google Classroom voor ouders

Aangezien wij het belangrijk vinden om vlot te communiceren met ouders en foto's van uw kinderen op een gdpr-vriendelijke manier willen delen met jullie

hebben wij ervoor gekozen om te communiceren via het platform Google Classroom. Via het e-mailadres dat u krijgt van de klasleerkracht word je toegevoegd aan de classroom van uw kind(eren). Weetjes, brieven, inschrijvingen voor activiteiten, foto's,... komen op deze manier gemakkelijk en snel bij ouders terecht. Je kunt dit online bekijken, maar er bestaat ook een heel handige en gratis app. Via deze app krijg je een melding wanneer er een nieuw berichtje gepost wordt.

Een stappenplan voor de opstart kan je hier vinden.

Wet op de privacy

De school verwerkt persoonsgegevens van leerlingen en hun ouders in het kader van haar opdracht.
Het schoolbestuur is de eindverantwoordelijke voor deze verwerking en de veiligheid ervan.
Het schoolbestuur en de school leven de verplichtingen na die voortvloeien uit de regelgeving inzake privacy en gegevensbescherming en gaan zorgvuldig om met deze persoonsgegevens.

De volledige privacyverklaring vindt u via deze link: Privacyverklaring