Gratis Office licentie leerlingen

De gemeenteschool van Oostduinkerke (GBSODK) beschikt over licenties voor Microsoft 365 Pro Plus. Deze licenties geven ook recht op een installatie VOOR UW KIND bij u thuis. Dit voor kinderen van het eerste tot en met het zesde leerjaar. Deze licentie is volledig gratis!
Dit pakket bevat onder andere Word, Excel, PowerPoint, Outlook, OneDrive en OneNote. Bij OneDrive (Cloud) is er een maximum van 1.024 GB opslagruimte voorzien en dit ook volledig gratis.
U dient enkel een formulier in te vullen ( formulier aanvraag office ). Daarna zal alles geregeld worden om de installatie, door u zelf, thuis mogelijk te maken. U zal een login en paswoord krijgen. Dit paswoord moet aangepast worden omdat de beheerder dit paswoord niet hoeft te kennen en de medeleerlingen niet zouden kunnen inloggen via het account van uw kind.

Klik hier om naar het formulier te gaan om uw aanvraag in te dienen: formulier aanvraag office

Hierbij horen enkele belangrijke opmerkingen:
-Deze licentie wordt niet automatisch uitgereikt. U moet een aanvraag doen via het formulier.
-De licentie is enkel voor het betreffende kind en niet voor broer(s)/zus(sen)/ouder(s) of wie dan ook.
-De licentie stopt wanneer uw kind de school verlaat (ook tijdens het schooljaar).
-De licentie blijft geldig tijdens alle vakantieperiodes, ook de zomervakantie.
-Gedurende de eerste 30 dagen nadat de licentie is gestopt, kan deze terug geactiveerd worden voor 1 dag om eventuele documenten (OneDrive) of e-mails te kunnen downloaden zodat deze niet verloren gaan.
-Wanneer uw kind het paswoord vergeet kan een nieuw aangevraagd worden via het e-mail adres resetpasswordoffice@godk.be. Hou echter rekening met een wachttijd van enkele dagen en dit zeker tijdens vakantieperiodes.
-De taken op school blijven gemaakt worden in Google Suite en niet in Office 365 tenzij anders meegedeeld aan uw kind.
-Technische (hoe installeren) of praktische (hoe werken met) bijstand wordt niet geleverd.

Misbruik van de licentie veroorzaakt onherroepelijk dat het account van uw kind onmiddellijk verwijderd wordt.

Dit is een gunst naar de leerlingen en ouders toe en bespaart jullie van vrij dure licenties.

Voorbeeld licentieduur
Uw kind verlaat de school op: 17/10/2019 → licentie stopt op 17/10/2019 → documenten terughalen tot op 16/11/2019
Uw kind verlaat de school op 30/06/2020 (6de leerjaar) → licentie stopt op 31/08/2020 → documenten terughalen tot op 30/09/2020